Bungalow Bay - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Loraine My life - WaarBenJij.nu Bungalow Bay - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Loraine My life - WaarBenJij.nu

Bungalow Bay

Door: enjoythagoodlife17

Blijf op de hoogte en volg Loraine

06 Maart 2012 | Australië, Magnetic Island

Ok, zoals beloofd zou ik op het eiland, beautiful Magnetic Island een blog typen!
@ Janna, je hebt ckersss iets moois overgeslagen ;-)

Wat ben ik goed in beloftes, half dan ;-), jeetje! En dat voor een suri als ik? Ongelofelijk!

Thank God (....internet/ wifi is peper en peperduur! in aussie) heb ik gelukkig van een NL chick die ik had ontmoet in Airlie beach in de hostel de tip meegekregen dat je tijdens je verblijf hier in Aussie een simkaart kan kopen, gedurende je verblijf, ben je altijd bereikbaar en internet bij de hand. En de provider Yes Optus aangeraden, geen Vodaphone, schijnt slecht te zijn. Idd, een mofchick heeft Vodaphone en heeft hier op het eiland niet es bereik. Yeeaaahhh! Vodaphone liefhebbers zullen nu natuurlijk het niet eens met met zijn...?! BOEIE!!! Wat heb ik het beter dan hahaha. Aangezien de hele wereld internet (social media etc etc) verslaafd is! En ja, waaronder ik! Ik dus in Airlie beach, een Yes Optus provider opgezocht, simkaart gekocht en de vraag was of mijn iPhone simlock vrij was. Hhhhmmm:" I think So, but I am not For sure :-( ". Ok. Een test simkaart hadden ze niet, pppff! Ik kon een simkaart kopen voor (fucking) AUD$ 2,00! Jeetje! Ook dat kost geld! :-( Ok! Als hij het maar doet dacht ik. Doet hij het niet, ik dus me AUD$ 2,00 voor noppes betaald. Snap je wel hè? :-( Kon me troosten dat het €1,60 is, ok, kon er wel vanaf, te bedenken dat tripjes wel AUD$ 300,00 en nog wat kost(en)!! Ach, geld moet rollen, ook al hebben we niks meer als we teruggaan. Het had die chick van de Yes Optus winkel wel uren gekost voordat ze alles (me mooie exotische naam offcourse etc etc) voor elkaar kreeg in de computer en ik uiteindelijk blij de Yes Optus provider winkel facebookend uitliep! Ok, nu dus 24/ per dag, 7 dagen in de week de komende weken ONLINE! Al met al goedkoper dan ieder keer in een hostel internet kopen. Nu was ik AUD$30,00 kwijt en heb huppeldepup credit etc etc! Prepard simkaart dus voor 28 dagen!! Boeie! Merk vanzelf wel als hij aangeeft "no/out of service" wahahaha!

Morgen ga ik alweer een prachtig plek op deze aardbol, genaamd Magnetic Island verlaten richting Cairns! 12:00uur am vertrekt mijn Greyhound vanaf ferry terminal @ Townsville! Heb hier een toptijd gehad!

Dag1 was best vermoeiend, mijn eerst keer met de bus natuurlijk. Busreis van 5 uren, vanaf Airlie Beach naar Townsville en dan nog een oversteek met een Ferry. Maar dan ben je er nog niet! Moet je nog es met een bus naar je hostel! Al met al goed verlopen en totale reisduur van wel 8 uren. Ja, ben er echt achter dat reizen ook vreselijk kan zijn, maar dan heb je iig ook wat behalve een vreselijke wekker die afgaat omdat je je aan moet melden bij je werkgever! En blijk dat ik in een hostel zit waar ook het koala park bijhoort. Hoe cool.
Met 3 duitsers (zal me gedragen met me taalgebruik :-D ) 2 lieve meiden wel en 1 wat rare vent (maar ok), de avond doorgebracht. Gekletst, gedronken en zelfs aan een quiz meegedaan die de hostel had georganiseerd! En ja hoor, 1 van de vragen bij de quiz was; "witch country is not in Africa?a. Egypt, b.Suriname. c. Mozambique ??? Ja, zien jullie mij al reageren???
1 Duitse chick (Kira) heb ik "ontmoet" bij 't hostel die in haar 1tje reist. Zij reist van noord naar zuid en vetrok ook vandaag, half uurtje (11:30pm) eerder dan ik met de Greyhound vanaf Townsville. Haar bestemming is Airlie Beach. Ander duitse chick (Philomela) zat met mij op de Ferry naar Magnetic Islands en zat dus ook 3 dagen net als ik in het zelfde hostel. Duitse rare vent (Johannes) zat met mij op de zeilboot in Whitsundays, die dus zeeziek was en heel de tijd op de wc hing :-(. Met Philomela ben ik vandaag samen naar Cairns afgereisd. Hele lieve meid. Met deze peepz heb ik dus op MI meevertoefd!

DagII. Hebben met ze 3en (Philomela, Johannes en ik) een breakfast/brunch gedaan voor AUD$28,00. Was wel lekker en goed! Daarna om 12:00pm de koala tour gedaan van ruim 2 uren. Op de foto en geknuffeld met ze. Dit keer was die zoooooo lief, dat ik echt niet kon ophouden met knuffelen. Aaaahhh, zo lief en zooooo zacht. Daaaaammnnn! Een canvasje zit er cker bij.
Na de tour besloten we met ze 4en maar een poging te gaan doen om te snorkelen, maar geen succes. Vanwege de hoge golven, elke keef water in je snorkel en dat soort ongein, maar besloten te gaan bakken op het strand tot een uur of half6.
Daarna terug gelopen (25min) omdat wachten op de bus te lang duurde. Toen de bus langs ons hostel reed zaten we aan de dinner hihihi. Philomela en ik hebben een pizza gedeeld van AUD$10,00 en de rest AUD$10,00 opgezopen. Want we kregen AUD20,00 voucher van de hostel pp. Soort van "free dinner" dus. 21:00pm besloten we (Philomela en ik) naar bed te gaan, want we waren best moe en het zouteshit moest ook ons haar uit.

DagIII. 10:00am uitgecheckt en de bus van 10:40am genomen naar de ferry, 20min durende busreis, 11:10am ging de ferry vanaf Magnetic, 25 min gevaren en 12:00pm ging de Greyhound naar Cairns. 17:50pm in Cairns. Zit er nu dus!!! Cairns lijk op Miami. Beach, druk etc etc. Mijn Nomads hostel ligt verdomd centraal en van Philomela paar straten verder, zij zit in YHA.
Vanavond hadden we gesushid en om 21:00pm besloot ik broodnodig te gaan plassen, te gaan douchen en maar bed. Ben moe. Maar inmiddels al over twaalven in de nacht deze weblog af te typen. Want deels was in Magnetic Island getypt en zou het in de bus aftypen, maar ben me adapter waar ik mijn telefoon in de bus mee zou opladen in Magnetic Island vergeten, how stupid??? Pppfff. Vergeet niet gauw iets waar ik "nooit" meer kom, maar nu?? Pppfff.GODVER! Kwam er bij de ferry achter. Gelukkig is Johannes nog een nachtje daar en breng het morgen voor mij naar Cairns. Toch handig die mof wahahaha.
Kan dus niks opladen, want ook me voorloopstekker die je in Aussie nodig hebt, zit eraan. Gelukkig mocht ik van een jaja, duitse chick die hier een dorm met me deelt haar voorloopstekker lenen en via me laptop me iPhone opladen, anders moest ik nu afkicken.

Voor nu .... Terusten. Tot de volgende keer maar weer......

ps. Het in me 1tje reizen met de bus bevalt primaaaa! :-D


  • 05 Maart 2012 - 16:07

    Janna:

    Wat een verhalen Loraine haha.... het doet me erg denken aan mij tijd daar.
    Cairns is leuk. Zeker even een snorker trip boeken..is daar prachtig en je moet even naar de boulevard gaan daar heb je van die foodcourts...en ook van die chinese vrouwtjes die je voor een paar dollar een heerlijke massage geven!!!! Have fun!

  • 05 Maart 2012 - 16:19

    André:

    Met happy ending?

  • 05 Maart 2012 - 17:28

    Leon@rdo:

    Leuke stories.......lijkt wel of je in Germany zit....

  • 05 Maart 2012 - 17:31

    Leon@rdo:

    ow ja, snorkeltrip bij naar GB reef boeken bij Tusa.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Loraine

2018 Het is weer zover; in me upp ga ik 5 maanden backpacken door Zuid-Oost Azië. Motto:"Living tha Good life". 2012 7 weken door Australië! Hoe slecht heb je het dan? Motto:"Reiservaringen zijn onbetaalbaar".

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 5061

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 30 Maart 2012

Mijn eerste reis

15 Februari 2018 - 30 November -0001

5 Maanden backpacken door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: