Eastcoast....Aussie...AMAZINGGGG !!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loraine My life - WaarBenJij.nu Eastcoast....Aussie...AMAZINGGGG !!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loraine My life - WaarBenJij.nu

Eastcoast....Aussie...AMAZINGGGG !!!

Door: enjoythagoodlife17

Blijf op de hoogte en volg Loraine

12 Maart 2012 | Australië, Sydney

Het is alweer bijna een week geleden dat ik wat op mijn weblog heb geplaatst. Destijds viel dat nog mee, als ik even tijd had om te kijken, maar te lui om wat te typen...? Dacht ik:"hhmm, gister had ik nog wat getypet, dus vandaag sla ik over". Zie ik nu dat het alweer (bijna) een week geleden is :-(. Anywayyyy! Wat vliegt de tijd!!!

Wat heb ik zoal meegemaakt & gedaan..?
Allereerst ...Sydney is echt een omschakeling qua weer voor mij, echt! Koudddd hier! Bah! "What the fuck" denk ik steeds! Maar gelukkig mcorgen hier weg! Als je niet in de zon loopt is het echt bbbrr, ook voor mij als nederlandse is het echt koud! Nee, geef mij toch maar de 30+ graden, dit is niks voor mij. Het is weer een bevestiging dat alles onder de 25graden vreselijk koud is.

Afgelopen dagen;
Maandagavond 5 maart kwam ik met de Greyhound bus aan in Cairns, vanaf Townsville, Magnetic Island. Busreis was, let me think...6 uren. Veel (jongeren, ahum, de ouderen onder ons ;-)) stapten in Mission Beach uit. Was best beetje jaloers, maar ok. Wat je daar zoal wilt gaan doen, is totally niks voor mij (Raften, Skydiven, van dat ongein sport & VRE-SE-LIJK duur natuurlijk), maar zou "try before you die" het ooit willen doen; Sky-diven, Really! Het zien van van een sky-dive filmpje geeft mij een kick aan adrenaline! :-D hahaha, jeetje! Ik wil het oooookk! Ooit toch maar es doen ;-)
In Cairns verbleef ik in een Nomads Hostel, best CHILLING qua locatie, gewoon voor de lagoon, mainstreet! Night market paar deuren verder. Gewoon SUPER centraal. Mij kennende is elk stap die ik maak echt teveel. In de Greyhound had ik met een duits meisje gereisd die ik in Magnetic Island had ontmoet, zij zat in de YHA! Verrr verrr lopen, voor mij wahhahahaha, 5 blokken verder! Maar goed! In Cairns....waawww! Really true! Australie is een vet mooi land met elk plek zijn eigen charme. Wat is mijn highlights? Oowwhh, mijn god, kan er echt veel noemen, maar denk dat Whitsundays tha bomb was. Of komt dat meer door het mooie weer en Fraser Island in het water viel? Hahaha. WAAAWWW! Nee, zonder gein...Whitsundays, is my highlight! Me mond staat er nog steeds van open. Echt waar! Zooooooo mooi!

Dinsdag had ik met me 2 "reisgenoten (Philo Duits meisje & Carmen Zwits lady)" die ik in Auss ( Magnetic Island & Cairns) had/ heb ontmoet een booking tour dagje! Dat kost echt so much time, dat het mij really teveel werd en ook kriebelig van werd. Bah! Heb echt het geduld niet voor en al helemaal dat ze je zoveel aan gaan praten. Jeetje! Wat kunnen die touroperators goed kletsen! Kletsen teveel en kost teveel geld hihihi. Nee hoor. Ook al heb ik nu niks meer en ben een sloeber aan het worden, I don't care! I enjoy my life and all that good things in life! Waw! Wat een uitspraak weer!

Woensdag ben ik naar Cape Tribultation geweest, dagtour! Erg mooi & mooi weer. Ik weet zo één, twee, drie niet meer wat ik heb gezien of gedaan, denk teveel, dat ik te lui ben om het te typen. Oowwh ja, schoot mij weer net te binnen...Heb Kangoeroes gevoerd, waawww! Wat zijn het mooie beesten. En natuurlijk Koala's geaaid. Love them. Zo zacht zijn ze en toch beetje lief.

Donderdag heb ik in de Great Barrier Reef gesnorkkeld & .....NEMOOOOO gezien, gegroet & weer gedag gezegd. Hij bestaat echt! Zooooo mooi, the reef. OMG! Maar ik werd zeeziek in het water! Werd zo boos op mezelf, dat ik eruit ging en moest kotsen. Bah! Gelukkig niks gegeten, dat er bijna niet zoveel uitkwam. Maar ik was best bijna 45 min aan het snorkellen. Proud of myself! De zee blijf ik toch echt eng vinden. Want voor mij is het iets machtigs!
Nemo gezien & was gelukkig. Vond wel van..WELL DONE!

Vrijdag heb ik een rainforrest/ waterfall tour gedaan. Foto's blijven nog echt achterwege! Maar een canvasje zit er bij. De Herbal life shoot gedaan, degene die weet waar ik het over heb, gaat door naar de volgende ronde!

Na 3 dagen intensive tours gedaan...was ik echt dood -& doodop. Ik kon het niet meer. 3 dagen lang 7:00am-7:30uur opgehaald & wel 8:00pm terug in het hostel & daarna nog es doorfeesten ;-) Ik ben/ wordt oud, I know! Maar het was te leuk om vroeg me rek in te gaan. Paar alcohol achterover tikken en dan kwam het goed!

Gister, zaterdag heb ik van Cairns vanaf de lucht afscheid moeten nemen. Het blijft een mooie stad! En ook nog es goedkoper dan in Syd.

Voor nu ben ik weer in Sydney voor 3 dagen, 2 nachten. Sydney zeg ik morgenavond gedag. Thnk GOD! Vind Sydney een stad die je gezien moet hebben & that's it! En nu heb ik het gevoel dat ik in Zweden zit, want deel een dorm met 5 Zweedse meiden, deze zijn niet zo leuk als die ik in Whitsundays had ontmoet :-D :-( Maar gelukkig 2 nachten & alleen de nachten zit je met elkaar opgescheept.
Vliegreis (met Virgin Blue Australie) ging voorspoedig, 2,5 uur totaal gevlogen, trein gepakt naar Central Station (AUD$15,00 & 15 min). Vind nog steeds bizar dat er in Australie tijdverschillen zijn. Sooo WEIRD!
In Australie mag je je drinken die je buiten heb gekocht het vliegtuig in meenemen, zo chilling! Geen controle of iets!

Morgen ga ik met de Greyhound (nachtbus, vertrek 8:00pm & aankomst 8:00am) naar.. Melbourne, verblijf er 4 dagen & vrijdag de 16de ga ik The Great Ocean Road doen, voor 3 dagen & 2 nachten met Groovy Grape. Mensen die mij dit getipt hebben & het valt tegen, ga ik in NL mijn geld terug eisen. ;-) Hopelijk reageert degene wel :-D Hopelijk wordt het een mooie trip. Kijk er naar uit uit Sydney te vertrekken. Heb het al gezien & that's ok for me! Komend wkend is Grand Prix Melbourne! Beetje jammer dat ik het mis, had het toch van " dichtbij" willen zien/meemaken, dat soort evenement! Lijk me kicken. Denk dat Bavaria Air Racing echt niks voorsteld.

Fijn dat ik bij Peterpans nu kan internetten, for free! Ideaal. Zonder te kijken of ik nog tegoed heb, jeetje! Das wel chilling van Auss, is de enige wat ik chilling vind, dat je bij sommige touroperator "gratis" mag internetten.

Voor nu zeg ik weer gedag, denk dat mijn volgende blog in Melbourne wordt...

Vandaag een chilling dagje in Sydney, strax met 2 meiden van de hostel iets gaan doen, zijn dutchie girls, die hier stage lopen. Best grappig. Dus ga zo maar afsluiten met me blog....

Tilll @ Melbourne...

ps. Me blog valt qua lengte toch wel mee ;-)

  • 11 Maart 2012 - 16:25

    Janna:

    Loraine,

    Leuk om weer wat van je te lezen. En bedankt voor de mooie kaart van de Whitesundays, prachtig! Ik hoop dat de Groovy Grapes tour top wordt! Het hangt natuurlijk ook heel erg van de groep en het weer af! Maar de tour is heel makkelijk. Je ziet alle highlights! Vooral de 12 APOSTELES is mooi en ook de Grampions is het een ontzettend mooi gebergte. En je kan 3 dagen relaxen. Alles is tijdens de tour geregeld; hostels + eten etc. Ik hoop dat het in Adelaide mooier weer is. Kan je daar nog even op het strand chillen. Vlieg je vanaf Adelaide terug naar Nederland?? Het is bijna alweer voorbij!! ENJOY! TIME FLIES.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Loraine

2018 Het is weer zover; in me upp ga ik 5 maanden backpacken door Zuid-Oost Azië. Motto:"Living tha Good life". 2012 7 weken door Australië! Hoe slecht heb je het dan? Motto:"Reiservaringen zijn onbetaalbaar".

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 5060

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 30 Maart 2012

Mijn eerste reis

15 Februari 2018 - 30 November -0001

5 Maanden backpacken door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: