Amazingggg ... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Loraine My life - WaarBenJij.nu Amazingggg ... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Loraine My life - WaarBenJij.nu

Amazingggg ...

Door: enjoythagoodlife17

Blijf op de hoogte en volg Loraine

03 Maart 2012 | Australië, Airlie Beach

... Whitsundays! That's ALL I Can say!

Waaawwww! Wat een prachtig plaatje, lijk net alsof ik een gefotoshopte plaatje voor me had! Dammnn! Really!

Aangekomen in Airlie beach en de dag erna alleen maar regen! Het werd erg depressief, demotiverend en wou graag terug naar Europa! Echt waar! Want regen is in overvloed in Europa, waarom zou ik het aan de anders kant vd wereld moeten zoeken en dat voor een dag en n8 reizen!!!???? Gatver! Blijkt regenseizoen te zijn in het noorden van Aussie! Als je van zuid naar noord reist heb je pech. Je kunt op dit moment liever van noord naar zuid reizen! Thnx for tha tip :-(.
Veel plekken zijn overstroomd! Hoogwater overal.
Ok!

De dag van vertrek naar Whitsundays was strak blauw! De wonderen zijn dus de wereld nog niet uit!

10uur am (normaalste tijd vd wereld hier in Auss) uitchecken! Jeetje! Vroeger had ook nog gekund! :-( , rondgehangen bij de hostel en om 11:00uur am besloot ik maar me next plan te boeken bij Peterpans.com! Yeeaaahhh! En dat is de Greyhound bus naar Townsville, Magnetic Island! Dat was dus gefixt, en very cheap volgens velen! Ach, waarom niet! Ik geef liever al mijn geld hier uit ipv in NL! Geniet ik volop van!

1:30pm moesten we verzamelen bij de Harbour! 2:00pm vertrokken we met een zeilboot genaamd, Boomerang! Groep vond ik minder, only moffen( sorry), maar ben er achtergekomen dat ze erg egoïstisch zijn. Gelukkig waren er velen met me eens. De helft was mof, stuk of 5 Engelsen en ook een stuk of 5 Zweedse meiden. Met 3 van de Zweedse meiden reis ik nu (toevallig) naar Magnetic Islands! Erg lieve meiden, and guess what!??? Ze hebben een week door mijn thuisland, Suriname (offcourse) gereisd! Hoe cool en toevallig is dat!??? Wereld is werkelijk klein. Was erg lachen. En ze gaven mij de leeftijd van 24 jaar jong! Love them à lot, really! Na Magnetic Island neem ik afscheid van ze, want ze gaan naar Mission Beach! Had ik nog een auto was ik er ook heen geweest, maar ik ga na Townsville, Magnetic Island naar Cairns en de keuze gemaakt naar Cape Turbilation ! Keuze was dus gauw gemaakt. In Mission Beach moet je van skydiven en van dat soort ongein houden. Hell no! Niet voor mij weggelegd! Ik met me hoogte vrees! Ik laat het aan de stoerdere peepppzz over ;-)

Het weer maakte dus na Fraiser Island (die letter-en figuurlijk in het water viel) nu in Whitsundays erg veel goed! 3 dagen zonnnnnnnnn!in Whitsundays! Waawwww! Het is/was onbeschrijfelijk hoe mooi het daar is. Dag twee gingen we dus zeilen...oooowwwhh my god! Ik werd erg zeeziek! Ik moest kotsen! Ik heb maar een zweeds meid een pil gebedeld en ze gaf het mij. Gelukkig was ik niet de enige! 1 mof hing de hele rit op de wc. 1 mofchick lag gestrekt op het dek. Achteraf lach ik haar uit, want zij was echt een vaatdoek. Ik ben maar op het dek gaan zitten en is mij geleerd om naar de horizon te kijken, dat heb ik dus gedaan. En als de boot tot stilstaand zou komen, zou ik effe gestrekt gaan, maar dat was gelukkig niet nodig. Toen we op bestemming aankwamen en het water was erg stil, was alle misselijkheid en ellende ook weg. Lucky me!! Ik dacht dus al aan de terugreis hoe ik dat klaar zal spelen, maar gelukkig gingen we niet terugzeilen, want er was geen wind! Yeeaaaaahh! Lucky me again!

Ik zal maar geen foto's uploaden voor degene die mij strax weer van alles uit gaan maken! Ik heb genoten, gelegen op de top 10 mooiste stranden van de hele wereld! Het was perfect!

Nu zit ik in de Greyhound bus richting het noorden, Townsville. Best mooie tijd vertrokken, gelukkig geen nachtbus, want dat schijnt erg verschrikkelijk te zijn en ook nog de hele dag in 40 graden rondhangen. Want zoals eerder in me bericht, 10:00am moet je uitchecken. Opzich is dat geen straf, maar je kunt je dan nergens meer opfrissen, je Backpack parkeer je dan ergens en dan wacht je tot de tijd aanbreekt om naar de bus te gaan...!
9:00am vertrokken en komen 2:00pm aan in Townsville. Dan oversteek doen met een Ferry! Daar verblijf ik 3 dagen, 2 nachten. Ga (alweer) een koala knuffelen en op de fotoooo! Yeeaaahhh! Hopelijk zet deze zijn/haar nagels niet in me, anders vind ik ze nooit meer lief! :-D

Till next message....and dan in Townsville, Magnetic Island

From tha otherside of tha world.... Cheers For reading My experience @ Aussie .....

  • 03 Maart 2012 - 11:00

    Janna:

    Mooie verhalen Loraine. Ik weet hoe het op de Withsundays is....echt schitterend. Magnetic Island schijnt ook geweldig te zijn. En vergeet niet te snorkelen in Cairns! Neem daar hostel: The Northern Greenhouse, goed en schoon hostel. Nog even volhouden in het regenseizoen. Zodra je weer in het zuiden bent (sydney,melbourne en Adelaide) heb je weer zon!!

  • 03 Maart 2012 - 11:01

    Janna:

    Oh ja...

    Je kan bij een Peter Pan in Cairns eventueel alvast de Great Ocean Road boeken;) Succes!

  • 04 Maart 2012 - 10:34

    André:

    Wie heeft je die tip gegeven? Van zuid naar noord reizen in deze tijd van het jaar? Janna?? ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Loraine

2018 Het is weer zover; in me upp ga ik 5 maanden backpacken door Zuid-Oost Azië. Motto:"Living tha Good life". 2012 7 weken door Australië! Hoe slecht heb je het dan? Motto:"Reiservaringen zijn onbetaalbaar".

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 5105

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 30 Maart 2012

Mijn eerste reis

15 Februari 2018 - 30 November -0001

5 Maanden backpacken door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: