Reizen met de Greyhoundbus... - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Loraine My life - WaarBenJij.nu Reizen met de Greyhoundbus... - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Loraine My life - WaarBenJij.nu

Reizen met de Greyhoundbus...

Door: enjoythagoodlife17

Blijf op de hoogte en volg Loraine

03 Maart 2012 | Australië, Magnetic Island

...naar mijn gevoel was ik (5 uur in de bus gezeten/gereisd te mogen hebben) er zo! Opzich viel dat mee, gelukkig de vroege bus!

Half negen uitgecheckt, Nomads hostel Airlie Beach, had ik met de meiden (Zweeds) afgesproken bij de balie bij het uitchecken! Zo gezegd, zo gedaan! Backpack op me rug, daaaaammnnn, loodzwaar natuurlijk!, een tas en een rugzak! Wat heb ik bij me dan????? I don't really know! Fuck, what à lot of stuff have girls!! Pppff. Anyway (my new stopword, als je dat nog niet gemerkt had/hebt)!!!
Was naar mijn gevoel een marathonafstand met me Backpack op me rug en all that shit!
Greyhound kwam optijd, mensen er uit, Backpacks werden letter- en figuurlijk door die vreselijke buschaffeur uit de bus gesmeten! Hij stonk, was bezweten (en dat al om 9:00am, sjees) en hij schreeuwde echt van alles door elkaar. Chagrijnig dat hij was! Niemand reageerde of deed wat ie zei! Verstonden ze hem niet of negeerde ze hem? Denk beide!
Daarna de Backpacks van degene die verder gingen reizen (Cairns, Mission Beach) en dan Magnetic Island( waaronder ik)! in de laadbak geflikkerd. Zweeds meisje vertelde me al, als je shampoo in je Backpack had was de kans groot dat is splasht. Ik dacht:" Owh my god !". Daarna je busticket laten zien, heb je die niet, dan je ID with picture aan de buschaffeur laten zien, zodat hij je af kan turven op de lijst. En ja hoor! I am tha first lucky 1, met mijn allermoeilijkste achternaam van de hele wereld, was ik ook nog de eerste op de lijst! Yeeaaahhh! De beste plek uitgezocht natuurlijk en had een plek naast mij ook voor mezelf! Ik had van 1 van de swedish girl meegekregen, dat ik moest zeggen, als er iemand naast mij wou komen zitten "I kept this seat For someone" wahahaha, we lagen in een deuk, want zij zat voor mij en had dus ook 2 plekken voor haarzelf. Great!
De reis ging vlot, stopten na een 1,5 uur-2 uur rijden bij een BP en mochten half uur daar wat nuttigen etc etc. Vervolgens weer op pad en echt op tijd kwamen we in Townsville aan. Vlak voor de Ferry halte gedropt door de Greyhound en 15 min later ging die half uurtje varend naar Magnetic Island! Het weer is gewoon....THA BOMB! That's all I Can say;-) ! And tha Island!
@ Janna, jij hebt cker iets moois overgeslagen!! :-D

Volgende avontuur...hoe kom ik bij mijn hostel? Verblijf in Bungalow Bay van YHA! Van de zweedse meiden afscheid genomen, want die verblijven ergens anders op 't eiland! Jammer! Maar zie ze maandag weer in de Greyhound! Busrelatie wordt het denk ik. Nou, een duitser :-( met wie ik ook naar Whitsundays ging verblijft ook in het zelfde hostel. Volgen ze mij of zo, dat volk? Dammnn! Maar goed! Ach ja, het zijn ook maar mensen! Dus samen maar uitgezocht hoe we naar ons hostel moeten komen! Zo gezegd zo gedaan, bus gepakt, AUD$2,80 betaald! Busreis van 15-20min! Bloodyhot!! Aangekomen in het hostel (8 Dorm room) ingecheckt, spullen afgegooid van me rug/ schouders en op pad! Deel dorm met 2 Canadese zussen, een mofgirl, 1 engelsboy, 2 andere geen ID en 1 leeg bed boven mij...BETERRRR!

Had met die Duitse jongen maar afgesproken om bij de beach, 500m verderop te gaan kijken toen we onze spullen zouden afgooien in de room. 20-30min later zeiden we tegen elkaar, receptie meetingpoint! Geen mof te bekennen! Daar gewacht, kwam die velen min later met mededeling dat er over enkele min vogels worden gevoerd, daarop maar wachten...?! Prima zei ik! Why not??? Inmiddels zat ik met een ander mofgirl te kletsen! Ja, zo gaat dat als je alleen reist! Ach, prima! Carrots gevoerd dus en daarna bij de beach rondgelopen! Had retehonger en hebben pizza besteld, want kreeg bij het inchecken een voucher van AUD$20,00 voor dinner! Mooi, pizza was AUD$10,00 en die andere AUD$10,00 kan ik morgen gebruiken voor mijn dinner! Jaja, begin scharrig te leven als een echte backpacker. Nee, sta net nog niet in 45graden voor mezelf te koken! Doe ik thuis ook niet, dus hier al helemaal niet! Gelukkig ben ik geen grote eter, dus ik eet wel ergens! Moet wel eerlijk toegeven dat backpackers verdomd lowbudget leven! Dammnn! Noodles van AUD$0,80 hahaha! Of ik ben gul met uitgeven? I don't care! I am on holiday, live my life and lives once!?. Maar backpackers zijn fucking ook vies, jeetje! Nee, zo wordt ik ckers niet, no way!

Morgen ga ik dus met 3 duitsers naar een Koala sanctuary of zoiets. Zit in me package, free picture met ze etc etc. We zullen het ziehien!

Voor nu .....type ik..."goodnight, sleep well? Night night!".

Till 2 morrow, my next adventure with the Koala! ....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Loraine

2018 Het is weer zover; in me upp ga ik 5 maanden backpacken door Zuid-Oost Azië. Motto:"Living tha Good life". 2012 7 weken door Australië! Hoe slecht heb je het dan? Motto:"Reiservaringen zijn onbetaalbaar".

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 5071

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 30 Maart 2012

Mijn eerste reis

15 Februari 2018 - 30 November -0001

5 Maanden backpacken door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: